Eerste jaar Automotive Fitscan


Ruim een jaar geleden voerde ik mijn eerste Automotive Fitscan uit.
Ik herinner het me als de dag van gisteren. Het was spannend, zoals iedere eerste keer. Wat zou eruit komen? Zouden de resultaten accuraat zijn? Hoeveel tijd neemt het in beslag? Hoewel ik de Automotive Fitscan zelf ontwikkeld had, was de uitvoering ervan nieuw voor me. Ik was gespannen en nieuwsgierig tegelijk. Met een verhoogde hartslag ging ik aan het werk. Yes!

Verbeter- en Groeimogelijkheden in kaart.

Tijdens de ontwikkeling stelde ik mijzelf als doel een stuk gereedschap te maken dat in korte tijd de verbeter- en groeimogelijkheden binnen een autobedrijf in kaart zou brengen. Als eis stelde ik dat alle afdelingen in een bedrijf aan bod moesten komen. Het zijn namelijk alle afdelingen bij elkaar die een bedrijf vormen. De Automotive Fitscan moet de bedrijfsconditie laten zien op het gebied van klantenrelatie, processen, geleverde kwaliteit, teamverband en strategieën. Natuurlijk mogen de bijbehorende verbeter- en groeimogelijkheden met aanbevelingen niet ontbreken.

Kwaliteit is wat de klant ervan vindt.

De klant waar ik de eerste Automotive Fitscan uitvoerde wist dat hij de eerste was. Ik vroeg hem daarom zoveel mogelijk ongezouten feedback te geven. Hij was goudeerlijk en dit bracht mij een schat aan informatie. Feedback vragen is een belangrijke gewoonte van me geworden.  Je geleverde kwaliteit is immers gelijk aan dat wat de klant ervan vindt.
Deze gewoonte samen met mijn onstuitbare drang om mijzelf en mijn producten te blijven verbeteren zorgen ervoor dat de Automotive Fitscan blijft evolueren.

Meer in minder tijd.

De continue ontwikkeling van de Automotive Fitscan zorgt ervoor dat er zaken zijn veranderd. Eén jaar terug duurde de uitvoering een dag en vergde het maken van het rapport bijna twee dagen. Dit was absoluut niet naar mijn zin.
Nu wordt de Automotive Fitscan samen met het maken van het rapport binnen een dag uitgevoerd. Dit is efficiënter voor mijzelf en spaart daarnaast kostbare tijd uit voor de ondernemer. Bovendien is het rapport completer geworden. De Automotive Fitscan brengt nu niet alleen de conditie van het bedrijf in kaart, maar ook de aandachtverdeling van het management. Het verband daartussen blijkt telkens bijzonder interessant te zijn. De Automotive Fitscan is nu een snelle en adequate tool geworden waarmee autobedrijven gericht en volledig naar wens van de ondernemer geoptimaliseerd kunnen worden.

Succesvol en effectief.

De Automotive Fitscan is afgelopen jaar bij meerdere bedrijven succesvol uitgevoerd en bleek erg effectief te zijn. De ondernemers hebben een duidelijk beeld van de verbeter- en groeimogelijkheden in hun bedrijf gekregen waarmee ze gericht aan de slag zijn gegaan. Eén van de resultaten daarvan is dat de tijd in de bedrijven effectiever besteed wordt en daarmee het rendement en de omzet gestegen is.
Op dit moment is er weer ruimte in de agenda voor nieuwe Automotive Fitscans. Bent u nieuwsgierig naar de verbeter- en groeimogelijkheden in uw autobedrijf? Neem dan vrijblijvend contact met mij op via andre@ordas.nl of 085-303 6829. Graag bespreek ik samen met u de mogelijkheden en uw wensen.

Meer informatie over de Automotive Fitscan vindt u hier.

Een reactie plaatsen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *